onsdag 29 augusti 2012

"Tävling i soppa!"

Igår var det "tävling i soppa" på kvinnogruppen här i Caguas. Alla skulle ta med sig en soppa att bjuda på och sedan skulle alla rösta fram det vinnande bidraget. När jag frågade (helt allvarlig) förra tisdagen om det gick bra med pulversoppa utbröt ett gapskratt bland kvinnorna och jag insåg att det var matlagning från grunden som gällde. Jag stod alltså i går och tillagade en av de få soppor som jag kan, potatis och purjolökssoppa med cream fräsch. Hur det gick för mig i tävlingen? Jag kom faktiskt på delad andra plats. Jag ville verkligen inte vinna, eftersom vi fick veta strax innan omröstningen att den som vann skulle laga sin soppa till alla kvinnor vid ett kommande tillfälle. Vid detta tillfälle ska alla dessutom bjuda med sig en väninna. (bra ide eller hur?) Phu...matlagningen för offentligt bruk är inget för mig! Glad att fisksoppan som jag och Sara röstade på vann. Återigen gapskratt bland alla tjejer eftersom kvinnan som vann tydligen aldrig brukar laga mat, det sköter hennes man om! Hon såg lite bekymrad ut över sin vinst. Jag säger som vi brukar i frälsis: soppa , tvål och frälsning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar