tisdag 26 mars 2013

Så stor är vår Gud... Vittnesbörd om vad Gud gör...

Idag när jag kom till kåren upptäckte jag att en planta utanför kyrksalen hade börjat att blomma. Den har inte haft några blommor sen vi kom hit men nu lyste de rosa blommorna i kapp med solen. Jag kände inom mig att det blev som en hälsning från Herren om att det kommer att börja blomma i det andliga riket. Kyrkan kommer att få nya blommor!
Kom just hem efter en lång arbetsdag, trött men tacksam över Guds godhet. Även om det är kväll och jag borde gå och lägga mig så vill jag helt kort dela mitt vittnesbörd. Här kommer en rad glädjeämnen från denna dag:
På morgonbönen kom en kille in och ville ha förbön. Han hade nyligen lämnat ett långt drogmissbruk och behövde stöd för att kunna börja ett nytt liv. Vi bad för honom och hoppas att han kommer tillbaka under veckan till påskens gudstjänster.
Ikväll på kvinnogruppen samlades vi 26 kvinnor, nästan en fördubbling sen i höstas. En av kvinnorna vittnade och berättade att hon varit på läkarundersökning. Han har länge kämpat mot cancertumörer i hjärnan och har behandlats med cellgift några gånger. Läkaren meddelade nu (till sin stora förvåning) att en av de tre tumörerna helt försvunnit! Hur har det gått till undrade läkaren? Genom förbön svarade kvinnan! Hjälp oss att fortsätta be för henne.
Idag var första gången som vi bjöd in till en speciell samling för män i kyrkan. Tacksamma att 12 personer kom för att se en film som verkligen berörde. Här i kyrkan finns knappt inga män så hjälp oss att be för en utveckling av denna grupp!
Sist vill jag berätta om att "Herren förser". Förra veckan ringde vår kollega Hilda till ett företag för att be dem skänka korv och bröd till en barnaktivitet denna vecka. När hon skulle hämta gåvorna idag, gav företaget oss istället en check på 1000 dollar! Wow! Detta är inget som har brukat hända här så därför jublade vi tillsammans på kontoret!
Gud är god -alltid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar