söndag 2 februari 2014

Stadigt rotade...

Tänkte dela med mig av ett foto som Markus tog för några veckor sedan. Kolla vilka rejäla rötter detta träd har! Kom att tänka på Paulus bön i Efesiebrevet 3:17 "...att Kristus genom tron skall bo i era hjärtan och ni skall bli rotade och grundade i kärleken." 

När man som vi är bosatta i en helt annan del av världen är det förmodligen helt naturligt att man ibland kan känna sig lite rotlös. Det är ju inte alltid man helt förstår den nya kulturen eller känner sig helt hemma med det som är naturligt här. När jag såg rötterna på detta träd så tänkte jag att jag alltid vill ha mina rötter djupt rotade i Kristus - han som är kärleken. Om jag är rotad i Kristus så står jag stadigt var jag än befinner mig. Om jag har mina rötter i Kristus då "hör jag hemma" var jag än är, för Kristus är med mig och jag lever i Honom.

3 kommentarer:

  1. Hej fina ewa-marie ...ja du ..stämmer så väl..kan villigt erkänna att jag känner mig rotlös ibland .men vänder mig så till vår herre för råd och styrka och kraft igen :) ha en välsignad dag :)

    SvaraRadera
  2. Hej, ja vi får lita på att Herren ger oss den trygghet vi behöver i allt! Kram

    SvaraRadera