söndag 25 augusti 2013

Kvinnohelg med temat: Lev och var den du är!




Har precis kommit hem från en "kvinnohelg". Över 150 kvinnor från hela Puerto Rico
har varit samlade på ett hotel. Här är det härliga gänget från Caguas. 


Temat för helgen var:
- Lev och var den du är!

Älskar detta foto som jag tog vid bönevandringen
idag på morgonen.
En tjej i tillbedjan till Herren...med havet som utsikt.

Jag hade ansvar för att leda bönevandringen.
Eftersom den skulle vara på stranden och det
oftast blåser mycket valde jag att använda mig av
"levande bönestationer".

Åtta tjejer från vår kår hjälpte mig att hålla bibelorden och
visa vägen för vandringen. Alla stationer hade teman som anknöt till
naturen så som: hav, himmel, sand, strand, träd, vind...
Herren talar till oss på många olika sätt och det finns många
bibelord med dessa vackra ord. Tänk att få titta upp mot himlen och
fundera på ordet "ända till skyarna sträcker sig din nåd". Eller att känna
vinden från havet och läsa om att Guds Ande är som vinden, den blåser vart den vill.


Kvinnor på bönevandring....
På lördagsförmiddagen hade vi en fantastisk samling i
ett tält på stranden med havet som bakgrund.


Inför lördagens middag och konsert ville de flesta klä sig fina.
Här i Puerto Rico älskar man vackra kläder,
högklackat, fixa naglar, hår, smink m.m
Jag brukar tänka att detta land är påverkat av
"Miss Universum kulturen". (Puerto Rico har vunnit sex gånger!)

Fler tjejer på väg till middagen...


Hotellet var litet men mysigt. Vi fick inte plats i matsalen vid frukosten
så vi satt ute vid poolen.
Major Beth Muhs från New York var helgen talare och hon predikade
på ett mycket dynamiskt sätt. Vilken troskvinna! Å så rolig dessutom.
Oj,oj, oj...vi hade nog kunnat stanna en vecka och lyssnat på henne.

Fyra tillfällen under helgen samlades vi till gudstjänster och
undervisning. Mycket glädje och lovsång. 
Frälsis i Puerto Rico är välsignad med många kreativa gåvor.
Här dansar en grupp från Bayamon en dans med budskapet
"Blås på mig Helige Ande - fyll mig med liv på nytt."
I slutet av varje samling lottades det ut presenter...






På lördagskvällen var det en konsert med den kristna sångerskan/författaren
och radio prataren Lourdes Toledo.(t.h) Här tillsammans med
en tjej från Caguas.  
Alla kvinnor fick en ett signerat exemplar av hennes senaste bok.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar