söndag 20 april 2014

Drama, nya soldater och Janssons frestelse...




Idag framförde några barn och ungdomar ett drama om Jesus död och uppståndelse.






Jesu törnekrona var tillverkad av tidningspapper...fint hantverk.



Idag hade vi också den stora glädjen att inviga två frälsningssoldater samt välkomna en civilmedlem.


Wanda var så lycklig att hon skrattade och grät om vartannat.


Här undertecknat de nya soldaterna frälsningssoldatens förbund. Var och en av dem fick en personlig bönefadder. 


Här får de nya soldaterna sina klaffar...lite annorlunda mot i Sverige där klaffarna brukar vara på från början av gudstjänst men som officer i utlandstjänst så får man ta seden dit man kommer.


Markus predikade Guds ord och sa bland annat att precis som kvinnorna möttes av en stor överraskning när de kom till den tomma graven så vill Herren överraska oss med stora saker! Han vill visa oss sådant vi inte kunnat föreställa oss.



Idag hade vi också en stund i gudstjänsten där våra juniorsoldater (barnmedlemmar) fick förnya sitt löfte till Herren. Det gjorde vi genom att be för dem och så fick var och en ett armband där det står "I promise" Armbandet har fem olika symboler som var och en symboliserar en del av löftet för juniorsoldater.
När jag förberedde mig inför denna söndag tänkte jag att det är precis som när jag kom till BB för att föda barn. Jag fick då ett armband med mitt namn och ett nummer. När mitt barn föddes fick han också ett armband med samma nummer. Armbandet ska bevisa att detta verkligen är min son och se till att ingen försöker skilja oss åt! På samma sätt fick barnen på kåren idag ett armband som påminner om att de verkligen är Guds barn. Jag är säker på att Gud har det andra armbandet i himlen:) Min bön är att ingenting ska kunna skilja dessa barn från deras pappa Gud i himlen. 



För några veckors sedan stod vi bredvid Tia och Jeshuan när de precis hade gift sig. Nu har de bestämt sig för att följa Jesus fullt ut. Det har varit underbart att få se hur de växt med Herren. Vilken glädje!


Hela familjen i samma kyrka!


Efter en härlig påskdagsgudstjänst firade vi lite med en svensk Janssons frestelse. Gott att vi hade sparat en burk ansjovis och ett paket knäckebröd. Ja...min man lagar väldigt god Janssons frestelse!















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar